AKTUALITY školní rok: 2024/2025
Činnost školního poradenského pracoviště zajišťují:
- výchovný poradce školy: Mgr. Zuzana Mušková, dipl.ek., Mgr. Vladimíra Plačková
- školní metodik prevence: Mgr. Dana Ludvíčková, DiS.
- speciální pedagog: PhDr. Zuzana Mudrová
Pedagogicko – psychologická poradna: ředitelka: Mgr. Dagmar Boučková
zástupkyně ředitelky pro pracoviště Praha 11: PaedDr. Jana Lípová
adresa: Kupeckého 576/17, Praha 4 – Háje
IČO: 48135054
tel. 272 942 004, 272 918 682
email: ppppraha11@seznam.cz
datová schránka: b9yybyr
psycholog: Mgr. Anna Kurnas speciální pedagog: Mgr. Daniela Fišerová
konzultace ve škole: první úterý v měsíci od 14:00
OBLASTI PORADENSTVÍ
pedagogicko – psychologické poradenství
práce s nadanými žáky
speciálně pedagogická péče
kariérové poradenství
primární prevence rizikového chování
Činnost školního poradenského pracoviště probíhá v úzké spolupráci s vedením školy, vyučujícími, zákonnými zástupci a v případě nutnosti se podílí další instituce a odborníci
Pracovní náplně jednotlivých oblastí poradenství
- oblast pedagogicko – psychologická
vyhláška 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
nově jsou zavedena tzv. podpůrná opatření 1. – 5. stupně. První stupeň opatření je plně v kompetenci školy a opatření představují minimální úpravu metod, organizace a hodnocení vzdělávání, které jsou určeny žákovi vykazujícímu problémy při jeho vzdělávání. Pokud by k naplnění vzdělávacích potřeb žáka nepostačovala opatření 1. stupně, doporučí škola využití poradenského zařízení za účelem posouzení jeho speciálních vzdělávacích potřeb, možnost vypracování Plánu pedagogické podpory PLPP podle něhož bude žák vzděláván po dobu 3 měsíců, poté bude provedeno zhodnocení a v případě nutnosti bude provedeno následné vyšetření v PPP.
podpůrná opatření druhého až pátého stupně se poskytují na základě doporučení školského poradenského zařízení a s informovaným souhlasem zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka
- ve spolupráci s vyučujícími a rodiči vyhledávání žáků, kteří mají problémy v učení a s chováním
- diagnostika potíží v PPP s následnou odbornou péčí
- vedení dokumentace žáků vyžadujících individuální přístup (stanoveno vyhláškou MŠ ) z důvodu: podpůrných opatření
vypracování individuálního vzdělávacího plánu ( IVP ) na základě návrhu PPP, jeho průběžná kontrola a plnění
- individuální speciálně – pedagogická péče v rámci školy mimo kmenovou třídu
POKYNY TÝKAJÍCÍ SE ODBORNÉHO VYŠETŘENÍ V PEDAGOGICKO – PSYCHOLOGICKÉ PORADNĚ
Adresa poradenského zařízení:
Pedagogicko psychologická poradna (PPP)
Kupeckého 576
149 00 Praha 4
psycholog: Mgr. Anna Kurnas kurnas@ppp11a12.cz
speciální pedagog: Mgr. Daniela Fišerová fiserova@ppp11a12.cz
Žák je navržen k odbornému vyšetření buď z podnětu učitele, nebo na žádost rodičů, vyšetření vždy objednává a vyřizuje zákonný zástupce.
Na základě odborného vyšetření dostává škola tzv: DOPORUČENÍ, popřípadě se souhlasem zákonného zástupce ZPRÁVU
Na základě odborného posudku může být žák diagnostikován: s problémy učení nebo chování a na doporučení odborného pracovníka PPP je zařazen mezi žáky vyžadující zavedení podpůrných opatření, která zahrnují speciálními vzdělávací potřeby nebo individuální vzdělávací plán (IVP) (vyhláška MŠ). Toto zařazení je zpravidla platné po dobu dvou let, poté následuje kontrolní vyšetření, ke kterému je žák povinen se dostavit, pokud se tak nestane, prodloužení diagnózy zaniká.
Postup při vzdělávání žáka s individuálním vzdělávacím plánem:
vzdělávání žáka podle IVP právně vzniká na základě DOPORUČENÍ ŠPZ
žákovi je na základě podkladů ŠPZ vypracován IVP, který se vypracovává na jeden rok, v průběhu tohoto období se IVP průběžně upravuje dle potřeb žáka, celkové vyhodnocení IVP je zpravidla na závěr školního roku
vypracovaný IVP je předložen k nahlédnutí, popř. k připomínkování rodičům, kteří ho společně se žákem podepíší, dále IVP podepisuje pracovník ŠPZ, výchovný poradce a učitel zodpovědný za výuku daného předmětu.
v případě, že žák odchází na jinou školu, bude veškerá dokumentace, týkající se jeho zařazení mezi žáky se speciálními potřebami při vzdělávání na příslušnou školu zaslána pouze tehdy, požádá-li zákonný zástupce o toto zaslání písemně – tiskopisem ŽÁDOST, kterou obdrží u třídního učitele, popř. výchovného poradce
práce s nadanými žáky
vyhledávání zvláště nadaných žáků
individuální přístup k žákům zaměřený na rozšiřující a doplňující okruhy učiva, zadávání úkolů nad rámec běžných požadavků
zajištění účasti na různých soutěžích a olympiádách společně s poskytnutím odborného a metodického vedení
speciální pedagog – základní informace
Dobrý den,
jmenuji se Zuzana Mudrová a ve školním roce 2024/2025 budu působit na ZŠ Donovalská
jako speciální pedagog a zrakový terapeut.
Jaké problematice se věnuji a s čím se na mne můžete obrátit:
▪ individuální všestranný rozvoj dětí;
▪ diagnostika školní zralosti;
▪ oblast grafomotoriky;
▪ oblast zpracování zrakových podnětů (funkční diagnostika zraku);
▪ oblast sluchové a zrakové percepce;
▪ poradenství ohledně školní připravenosti dětí;
▪ poradenství ohledně další péče dle potřeb dítěte (klinický logoped, ergoterapeut,
klinický psycholog, PPP, SPC, apod.);
▪ konzultace a poradenství pro rodiče dle individuálních potřeb.
Můžete se na mě obrátit osobně vždy ve STŘEDU a v PÁTEK (prosím o předchozí domluvu),
nebo také prostřednictvím e-mailu: PhDr. Zuzana Mudrová
kariérové poradenství
možnost testování profesní orientace pro zájemce z řad žáků 8.ročníků, zajišťuje PPP: formou PROFITESTU, k testování přihlašují žáky rodiče, pro vyšetření vyplní zákonný zástupce dotazník, který žák obdrží od výchovné poradkyně před vyšetřením. Dotazník žák odevzdá v den vyšetření.
poradenská a konzultační činnost v rámci předmětu Svět práce, individuální poradenství a konzultace určené rodičům a žákům v rámci školy v termínech k tomu určených
pro školní rok 2024/2025 jsou organizovány konzultace pro žáky 9. 7. a 5. ročníků: termíny budou oznámeny
v případě zájmu o konzultaci pro studium je potřeba se předem objednat prostřednictvím žáka nebo mailem: Mgr. Vladimíra Plačková
poskytnutí informačních materiálů o možnostech studia na všech typech středních škol a odborných učilištích, organizace návštěv (dle aktuální situace)
prezentace středních škol a pracovišť zaměřených na volbu povolání
spolupráce se zástupci SŠ a SOU
zajištění veškeré agendy související s vyplňováním přihlášek, zápisových lístků, vyhodnocení přijímacího řízení
INFORMACE TÝKAJÍCÍ SE KARIÉROVÉHO PORADENSTVÍ
Vše důležité – termíny, způsob podání přihlášky, přihlášky, najdete na tomto odkazu:
https://www.
primární prevence rizikového chování – preventista: Mgr. Dana Ludvíčková
výchozím materiálem pro naši činnost je Minimální preventivní program školy, Školní program proti šikaně a Metodický pokyn MŠMT
Program je zaměřen na všechny žáky 1. – 9. ročníku, pedagogické pracovníky a rodičovskou veřejnost
nástin aktivit v rámci výchovně vzdělávacího procesu:
1. stupeň – rozděleno po ročnících
soužití v kolektivu, komunikace, osobní bezpečí být sám sebou = odmítavé postoje ke všem typům závislost, zdravý životní styl, základy duševní hygieny
2. stupeň – rozděleno po ročnících
mezilidské vztahy, zdravý životní styl, základy etiky a estetiky
rizikové chování: šikana i kyberšina, xenofobie, závislosti
psychohygiena, sexualita, autodestruktivní závislosti a chování